Powiat wyszkowski
      
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
  
 STAROSTWO POWIATOWE
DANE PODSTAWOWE
STRUKTURA ORGANIZACYJNA
ZAKRES KOMPETENCJI
 PRAWO LOKALNE
STATUT
REGULAMIN
BUDŻET POWIATU WYSZKOWSKIEGO
MIENIE POWIATU
OPINIE RIO
UCHWAŁY RADY POWIATU
    Kadencja I lata 1998 - 2002
    Kadencja II lata 2002 - 2006
       2002
       2003
       2004
          Sesja XV
          Sesja XVI
          Sesja XVII
          Sesja XVIII
          Sesja XIX
          Sesja XX
             Uchwała Nr XX/131/2004
             Uchwała Nr XX/132/2004
             Uchwała Nr XX/133/2004
             Uchwała Nr XX/134/2004
             Uchwała Nr XX/135/2004
             Uchwała Nr XX/136/2004
             Uchwała Nr XX/137/2004
             Uchwała Nr XX/138/2004
             Uchwała Nr XX/139/2004
             Uchwała Nr XX/140/2004
          Sesja XXI
          Sesja XXII
       2005
       2006
    Kadencja III lata 2006 - 2010
    Kadencja IV lata 2010 - 2014
UCHWAŁY ZARZĄDU POWIATU
ZARZĄDZENIA STAROSTY POWIATU
KONTROLE
AKTY PRAWNE
AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO
 INFORMACJE
OBSŁUGA OSÓB SŁABOSŁYSZĄCYCH I GŁUCHONIEMYCH W STAROSTWIE POWIATOWYM W WYSZKOWIE.
OBWIESZCZENIA
OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
INFORMACJE STAROSTY WYSZKOWSKIEGO
INFORMACJA O TERMINACH PRZYJĘĆ INTERESANTÓW W SPRAWACH SKARG I WNIOSKÓW
OGŁOSZENIA
NABORY
OGŁOSZENIA O KONKURSIE NA STANOWISKA DYREKTORÓW
ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
Publicznie dostępny wykaz danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa.
o środowisku i jego ochronie
Publicznie dostępny wykaz danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie w Wydziale Architektoniczno - Budowlanym
 PRZETARGI I ZAPYTANIA OFERTOWE
PRZETARGI
ZAPYTANIA OFERTOWE PONIŻEJ 14 TYS. EURO NETTO.
 WZORY DOKUMENTÓW
WYDZIAŁ GEODEZJI I GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI
WYDZIAŁ KOMUNIKACJI
WYDZIAŁ INWESTYCJI I DRÓG PUBLICZNYCH
WYDZIAŁ ARCHITEKTONICZNO - BUDOWLANY
WYDZIAŁ OCHRONY ŚRODOWISKA I ROLNICTWA
POWIATOWY ZESPÓŁ DO SPRAW ORZEKANIA O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
 Urzędy Centralne
Spis adresów
 Instrukcja obsługi biuletynu
WYSZUKIWARKA
WERSJE DO WYDRUKU
REJESTR ZMIAN
NAWIGACJA
 REDAKCJA BIULETYNU
SKŁAD OSOBOWY
 WYBORY SAMORZĄDOWE
WYBORY SAMORZĄDOWE 2006
WYBORY SAMORZĄDOWE 2010
 Sprawy do załatwienia
 Podział administracyjny kraju
 Urzędy skarbowe w Polsce
A A A


Uchwała Nr XX/134/2004

Rady Powiatu  w Wyszkowie z dnia 15 września 2004 r.

w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania

 

 

Na podstawie art. 12 pkt. 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym / tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142 poz.1592 z późn. zm./ w związku z      art. 118 ust. 2  pkt. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych / tekst jednolity z 2003 r. Dz. U. Nr 15 poz. 148  z późn. zm./ uchwala się , co następuje:

 

Rozdział  1

 

 Przepisy ogólne

 

 

§ 1

 

       Z budżetu powiatu mogą być udzielane dotacje podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów  publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku na cele publiczne związane z realizacją zadań powiatu, zwane dalej podmiotami, na zadania inne niż wynikające z ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96 poz. 873 z późn. zm.).

 

§ 2

 

       Katalog zadań, co do których można ubiegać się o dotację w danym roku budżetowym określa Zarząd Powiatu Wyszkowskiego zwany dalej Zarządem.

 

§ 3

 

O udzielenie dotacji mogą ubiegać się pomioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych,  a w szczególności:

osoby fizyczne,

osoby prawne,

jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej.

 

§ 4

 

Postępowanie o udzielenie dotacji prowadzone jest w trybie jawnego wyboru najkorzystniejszej oferty w oparciu o następujące zasady:

powszechności

jawności,

pisemności.

 

 

Rozdział 2

 

Postępowanie o udzielenie dotacji

 

§ 5

 

Podmiot wnioskujący o przyznanie dotacji na realizację zadania powinien przedstawić pisemną ofertę wykonania zadania zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantujący wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.

 

§ 6

 

Ofertę na realizację zadania publicznego składa  osoba/organ uprawniony do reprezentowania podmiotu i bieżącego kierowania jego działalnością.

 

§ 7

 

Podmiot ubiegający się o dotację składa ofertę realizacji zadania publicznego zwaną dalej ofertą  do Zarządu.

Oferta powinna  zawierać:

szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji;

termin i miejsce realizacji zadania publicznego;

kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego;

informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę  w zakresie, którego dotyczy zadanie;

informację o  posiadanych zasobach  rzeczowych i kadrowych  zapewniających  wykonanie zadania, w tym  o wysokości środków  finansowych uzyskanych na realizację  danego zadania z innych źródeł;

deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania.

 

Do oferty należy dołączyć:

poświadczone dokumenty o statusie podmiotu ubiegającego się o dotację;

oświadczenie  o nie prowadzeniu działalności w celu osiągnięcia zysku.

Wzór oferty realizacji zadania publicznego stanowi załącznik Nr  1.

 

§ 8

 

Oferty wraz z załącznikami należy składać w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy; w zamkniętych kopertach na adres: Zarząd Powiatu Wyszkowskiego, ul. Aleja Róż 2; 07-200 Wyszków; z określeniem podmiotu ubiegającego się o dotację, nazwy zadania oraz dopiskiem Dotacja.

W roku 2004  oferty na realizację zadania publicznego na rok 2005  mogą być składane do dnia 15 października 2004 r.

 

§ 9

 

W szczególnie uzasadnionych przypadkach oferty mogą zostać rozpatrzone w trakcie roku budżetowego.

 

§ 10

 

W celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie dotacji  Zarząd  powołuje komisję, zwana dalej Komisją i uchwala tryb jej pracy.

 

§ 11

 

Komisja dokonuje publicznego otwarcia ofert w terminie 7 dni od upływu terminu do składania ofert.

Przy otwarciu ofert mogą być obecne wszystkie zainteresowane podmioty.

Komisja wobec wszystkich obecnych odczytuje informacje dotyczące nazw podmiotów i ich adresów, nazwy zadania i ceny oferty.

 

§ 12

 

Oferty niekompletne w rozumieniu § 7 nie będą rozpatrywane do czasu ich uzupełnienia w określonym przez Komisję terminie.

W przypadku wątpliwości co do treści złożonych dokumentów Komisja może wezwać podmiot do złożenia dodatkowych wyjaśnień (dokumentów).

Nie wywiązanie się z obowiązków wynikających z pkt 1 i 2 bądź złożenie oferty sprzecznej z niniejszą uchwałą, przepisami prawa lub z innych przyczyn niedopuszczalnej, spowoduje jej nie rozpatrzenie.

 

§ 13

 

Komisja dokonuje wnikliwej analizy złożonych ofert pod względem formalnym oraz zgodności z postanowieniami niniejszej uchwały i obowiązujących przepisów.

Komisja z przeprowadzonych czynności sporządza protokół zawierający:

 opis czynności dokonywanych przez Komisją;

wykaz podmiotów, które złożyły najkorzystniejsze wnioski wraz z uzasadnieniem ich wskazania;

wykaz wniosków nie rozpatrzonych oraz podstawy ich nie rozpatrzenia.

Komisja dla każdego zadania wskazuje najkorzystniejszą  - w rozumieniu ustawy prawo zamówień publicznych – ofertę.

 

§ 14

 

Komisja złożone oferty oraz protokół, o którym mowa w § 13, przedkłada Zarządowi.

Przewodniczący Komisji udziela Zarządowi wszelkich wyjaśnień, związanych z przeprowadzonymi czynnościami.

 

§ 15

 

Zarząd pełni funkcje nadzorczo – kontrolne wobec Komisji oraz zatwierdza sporządzony przez Komisję protokół.

W przypadku stwierdzenia uchybień w pracy komisji lub nieprawidłowości w dokumentacji, Zarząd odpowiednio nakazuje powtórzenie czynności lub uzupełnienie dokumentów.

Zarząd w formie pisemnej przesyła podmiotom biorącym udział w postępowaniu informację o wyniku postępowania, a do ofert nierozpatrzonych podaje uzasadnienie.

 

 

§ 16

 

Dotacji udziela Rada Powiatu Wyszkowskiego w uchwale budżetowej.

 

§ 17

 

Zarząd  podaje do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty informację o zadaniach i podmiotach, którym udzielono dotacji.

 

§ 18

 

Uruchomienie dotacji następuje na podstawie pisemnej umowy zawartej przez Zarząd z podmiotem, któremu udzielono dotacji.

Umowa o powierzenie zadania publicznego może być zawarta na czas realizacji  zadania lub na czas określony, nie dłuższy niż 3 lata.

 

§ 19

 

1.   Umowa o udzielenie dotacji powinna zawierać:

szczegółowy opis zadania i termin jego wykonania,

wielkość dotacji i warunki jej płatności,

tryb kontroli wykorzystania dotacji i wykonania zadania,

sposób i termin rozliczenia udzielonej dotacji oraz zasady zwrotu niewykorzystanej części dotacji lub jej całości w przypadku niezgodnego z celem jej wykorzystania.

Wszelkie postanowienia umowy o której mowa w § 18 ust. 1 sprzeczne z postanowieniami niniejszej uchwały są nieważne.

Wzór umowy  o udzielenie dotacji stanowi załącznik Nr  2.

 

 

Rozdział 3

 

Rozliczenie dotacji

 

§ 20

 

Dotacja rozliczona zostanie po zakończeniu zadania jednak nie później niż do 31 grudnia roku, w którym  jest udzielona, a w przypadku zadań wieloletnich po upływie okresu na jaki umowa została podpisana jednak nie później niż do końca roku po zakończeniu umowy.

 

§ 21

 

Do rozliczenia dotacji podmiot któremu udzielono dotacji obowiązany jest przedłożyć:

sprawozdanie finansowe wraz z:

dokumentami potwierdzającymi poniesienie całości wydatków związanych z realizacją zadania (kserokopie  faktur wraz z oryginałami do wglądu oraz dowody stwierdzające dokonanie zapłaty);

oświadczenie dotowanego, że tymi fakturami nie były i nie będą rozliczane inne źródła finansowania.

sprawozdanie merytoryczne  ze specyfikacją wykonania poszczególnych punktów umowy w tym:

a) krótki opis zadania;

b) ocenę osiągniętych efektów, w tym liczbę osób korzystających bezpośrednio lub

    pośrednio z dotacji;

c) problemy utrudniające realizację zadania.

W rozliczeniu będą uwzględnione jedynie wydatki uzasadnione, tj. bez pozycji VAT naliczony, jeżeli ten podatek nie jest kosztem u dotowanego oraz bez opłat z tytułu kar i odsetek za zwłokę.

 

§ 22

 

Dokumenty rozliczeniowe składane są w terminie 30 dni po wykonaniu zadania lub części zadania zgodnie z warunkami zawartej umowy.

 

§ 23

 

W przypadku stwierdzenia wydatkowania przez Dotowanego środków w sposób niezgodny  z przeznaczeniem określonym w umowie lub w przypadku braku rozliczenia  przekazanych środków w określonym umową terminie, Powiatowi przysługuje zwrot środków wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych licząc od dnia przekazania środków.

 

§ 24

 

W przypadku pobrania dotacji w nadmiernej wysokości, zwrotowi do budżetu powiatu podlega ta część dotacji, która została nadmiernie pobrana.

 

§ 25

 

Wykorzystanie dotacji niezgodnie z przeznaczeniem wyklucza prawo do ubiegania się o przyznanie dotacji przez kolejne 3 lata licząc od dnia stwierdzenia nieprawidłowego wykorzystania dotacji.

 

Rozdział 4

 

Kontrola wykonania zleconego zadania

 

§ 26

 

Kontrola wykonywania zleconego zadania może być wykonana w ramach stanowiska do spraw kontroli finansowej na podstawie kryteriów: legalności, celowości, rzetelności i gospodarności.

Osoba kontrolująca po zakończeniu zadania, na które udzielono dotacji może przeprowadzić  postępowanie kontrolne i dokonać oceny jego realizacji.

 

§ 27

 

Podmiot otrzymujący dotację prowadzi dokumentację  i ewidencję zgodnie z obowiązującymi przepisami w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym.

Dowody dotyczące  poniesionych kosztów związane z realizacją dotowanego zadania pozostają w aktach podmiotu otrzymującego dotację.

  

§ 28

 

Osoba kontrolująca ma prawo:

występować do pracowników kontrolowanych podmiotów o udzielenie ustnych i pisemnych wyjaśnień.

wglądu do ewidencji, sprawozdań oraz wszelkich innych akt i dokumentów dotyczących realizowanego zadania, a w szczególności dokumentów, o których mowa  w § 27 pkt.1.

przeprowadzania oględzin przebiegu określonych czynności, w trakcie ich wykonywania i po ich zakończeniu.

 

§ 29

 

Kontrolę przeprowadza się w siedzibie i przy udziale przedstawiciela  podmiotu  któremu udzielono dotacji.

 

§ 30

 

Z dokonanych działań kontrolnych osoba kontrolująca sporządza sprawozdanie w którym wskazuje przeprowadzone czynności oraz stwierdzone nieprawidłowości.

Sprawozdanie sporządza się w dwóch egzemplarzach, które  otrzymują: kontrolowany podmiot i Zarząd Powiatu.

 

§ 31

 

       Jeżeli ujawnione w trakcie kontroli nieprawidłowości nie dadzą się usunąć, Zarząd rozstrzyga czy stwierdzone uchybienia uniemożliwiają rozliczenie dotacji w całości lub części.

 

Rozdział 5

 

Postanowienia końcowe

 

§ 32

 

Traci moc Uchwała Nr XI/68/2003 Rady Powiatu w Wyszkowie z dnia 29 września  2003 r.  w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonania zleconego zadania.

Wnioski złożone przed wejściem w życie niniejszej uchwały na podstawie uchwały o której mowa w pkt. 1 zostaną rozpatrzone  na zasadzie i w trybie określonym w niniejszej uchwale.

 

§ 33

 

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.

 

§ 34

 

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

Załączniki do pobrania: 2004-09-27 09:14:15 - załącznik1 (38.00 kB)
2004-09-27 09:14:50 - załącznik2 (48.00 kB)

Ilość odwiedzin: 693
Nazwa dokumentu: Uchwała Nr XX/134/2004
Podmiot udostępniający: Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
Osoba, która wytworzyła informację: Rzecznik Prasowy - Monika Reniewicz
Osoba, która odpowiada za treść: Rzecznik Prasowy - Monika Reniewicz
Osoba, która wprowadzała dane: Administrator - Hubert Morka
Data wytworzenia informacji: 2004-09-23 11:06:55
Data udostępnienia informacji: 2004-09-23 11:06:55
Data ostatniej aktualizacji: 2004-09-27 09:15:21

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...