Powiat wyszkowski
      
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
  
 STAROSTWO POWIATOWE
DANE PODSTAWOWE
STRUKTURA ORGANIZACYJNA
ZAKRES KOMPETENCJI
 PRAWO LOKALNE
STATUT
REGULAMIN
BUDŻET POWIATU WYSZKOWSKIEGO
MIENIE POWIATU
OPINIE RIO
UCHWAŁY RADY POWIATU
    Kadencja I lata 1998 - 2002
    Kadencja II lata 2002 - 2006
       2002
       2003
          Sesja IV
          Sesja V
          Sesja VI
          Sesja VII
          Sesja VIII
          Sesja IX
          Sesja X
          Sesja XI
             Uchwała Nr XI/66/2003
             Uchwała Nr XI/67/2003
             Uchwała Nr XI/68/2003
             Uchwała Nr XI/69/2003
             Uchwała Nr XI/70/2003
          Sesja XII
          Sesja XIII
          Sesja XIV
       2004
       2005
       2006
    Kadencja III lata 2006 - 2010
    Kadencja IV lata 2010 - 2014
UCHWAŁY ZARZĄDU POWIATU
ZARZĄDZENIA STAROSTY POWIATU
KONTROLE
AKTY PRAWNE
AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO
 INFORMACJE
OBSŁUGA OSÓB SŁABOSŁYSZĄCYCH I GŁUCHONIEMYCH W STAROSTWIE POWIATOWYM W WYSZKOWIE.
OBWIESZCZENIA
OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
INFORMACJE STAROSTY WYSZKOWSKIEGO
INFORMACJA O TERMINACH PRZYJĘĆ INTERESANTÓW W SPRAWACH SKARG I WNIOSKÓW
OGŁOSZENIA
NABORY
OGŁOSZENIA O KONKURSIE NA STANOWISKA DYREKTORÓW
ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
Publicznie dostępny wykaz danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa.
o środowisku i jego ochronie
Publicznie dostępny wykaz danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie w Wydziale Architektoniczno - Budowlanym
 PRZETARGI I ZAPYTANIA OFERTOWE
PRZETARGI
ZAPYTANIA OFERTOWE PONIŻEJ 14 TYS. EURO NETTO.
 WZORY DOKUMENTÓW
WYDZIAŁ GEODEZJI I GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI
WYDZIAŁ KOMUNIKACJI
WYDZIAŁ INWESTYCJI I DRÓG PUBLICZNYCH
WYDZIAŁ ARCHITEKTONICZNO - BUDOWLANY
WYDZIAŁ OCHRONY ŚRODOWISKA I ROLNICTWA
POWIATOWY ZESPÓŁ DO SPRAW ORZEKANIA O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
 Urzędy Centralne
Spis adresów
 Instrukcja obsługi biuletynu
WYSZUKIWARKA
WERSJE DO WYDRUKU
REJESTR ZMIAN
NAWIGACJA
 REDAKCJA BIULETYNU
SKŁAD OSOBOWY
 WYBORY SAMORZĄDOWE
WYBORY SAMORZĄDOWE 2006
WYBORY SAMORZĄDOWE 2010
 Sprawy do załatwienia
 Podział administracyjny kraju
 Urzędy skarbowe w Polsce
A A A


Uchwała Nr  XI/68/2003

 

Rady Powiatu  w Wyszkowie z dnia 29 września 2003 r.

 

w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania

 

Na podstawie art. 12 pkt. 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym / tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142 poz.1592 z późn. zm./ w związku z      art. 118 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych / tekst jednolity z 2003 r. Dz. U. Nr 15 poz. 148  z późn. zm./ uchwala się , co następuje:

 

Rozdział  1

 

 Przepisy ogólne

 

 

§ 1

Dotacja może być udzielona wyłącznie na zadania związane z realizacja celów publicznych należących do zadań powiatu.

 

§ 2

O udzielenie dotacji mogą ubiegać się pomioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych,  a w szczególności:

1)     osoby fizyczne,

2)     osoby prawne,

3)     jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej.

 

§ 3

      O dotacje z budżetu powiatu nie mogą ubiegać się te podmioty, których  celem działalności jest osiągnięcie zysku.

 

§ 4

Postępowanie o udzielenie dotacji prowadzone jest w trybie jawnego wyboru najkorzystniejszej oferty w oparciu o następujące zasady:

1)     powszechności,

2)      jawności,

3)      pisemności.

 

§ 5

Wszelkie dokumenty składane przez podmiot ubiegający się o udzielenie dotacji powinny być podpisane przez osoby uprawnione do składania oświadczeń w imieniu tego podmiotu.

 

 

Rozdział 2

 

Postępowanie o udzielenie dotacji

 

 

§ 6

Podmiot wnioskujący o przyznanie dotacji na realizację zadania powinien przedstawić ofertę wykonania zadania zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantujący wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.

 

§ 7

Z wnioskiem o udzielenie dotacji występują osoby/organy uprawnione do reprezentowania podmiotu i bieżącego kierowania jego działalnością.

 

§ 8

1.      Podmiot ubiegający się o dotację składa wniosek o jej udzielenie do Zarządu Powiatu Wyszkowskigo zwanego dalej Zarządem.

2.      Wniosek o udzielenie dotacji powinien zawierać:

1)     szczegółowe oznaczenie podmiotu ubiegającego się o dotację,

2)     wielkości dotacji i jej przeznaczenie,

3)     proponowany termin wykorzystania dotacji i formę jej rozliczenia,

4)     oświadczenie, że jego sytuacja finansowa zapewnia wykonanie zadania,

5)     oświadczenie, że posiada wiedzę i doświadczenie oraz pracowników zdolnych do wykonania zadania,

6)     oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzanie kontroli wykonania zadania na warunkach określonych  w niniejszej uchwale.

3.      Do wniosku należy dołączyć:

1)     ofertę wykonania wyodrębnionego zadania,

2)     poświadczone dokumenty o statusie podmiotu ubiegającego się o dotację,

3)     dokumenty poświadczające przedmiot prowadzonej działalności,

4)     poświadczenia, dokumenty lub oświadczenia -w przypadku osób fizycznych- o nie prowadzeniu działalności w celu osiągnięcia zysku.

4.   Wzór wniosku o udzielenie dotacji stanowi załącznik Nr  1.

 

§ 9

Oferta wykonania wyodrębnionego zadania powinna zawierać:

1) szczegółową charakterystykę zadania przewidzianego do realizacji, w tym:

a)     określenie zadania,

b)     harmonogram czynności planowanego zadania

c)     kosztorys zadania,

d)     termin realizacji,

e)     osoby uprawnione do udzielania merytorycznych wyjaśnień,

f)       liczbę osób objętych zadaniem.

2) wartość zadania wynikająca ze szczegółowej kalkulacji cenowej, ze  wskazaniem źródeł

    finansowania,

3) wykaz osób realizujących zadania wraz z potwierdzeniem posiadanych  kwalifikacji.

 

§ 10

Wnioski o udzielenie dotacji wraz z załącznikami należy składać w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy; w zamkniętych kopertach na adres: Zarząd Powiatu Wyszkowskiego, ul. Aleja Róż 2; 07-200 Wyszków; z określeniem podmiotu ubiegającego się o dotację, nazwy zadania oraz dopiskiem Dotacja.

 

§ 11

W szczególnie uzasadnionych przypadkach wnioski o udzielenie dotacji mogą zostać rozpatrzone w trakcie roku budżetowego.

 

§ 12

W celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie dotacji  Zarząd Powiatu powołuje komisję, zwana dalej Komisją i uchwala regulamin jej pracy.

 

§ 13

1.      Komisja dokonuje publicznego otwarcia ofert w terminie 7 dni od upływu terminu do składania ofert.

2.      Przy otwarciu ofert mogą być obecne wszystkie podmioty ubiegające się o dotację.

3.      Komisja wobec wszystkich obecnych odczytuje informacje dotyczące nazw podmiotów i ich adresów, nazwy zadania i ceny oferty.

 

§ 14

1.      Wnioski niekompletne w rozumieniu § 8 nie będą rozpatrywane do czasu ich uzupełnienia w określonym przez Komisję terminie.

2.      Wnioski sprzeczne z niniejszą uchwałą, przepisami prawa lub z innych przyczyn niedopuszczalne bądź nie uzupełnione w terminie określonym przez Komisję zostaną nie rozpatrzone.

 

§ 15

1.      Komisja dokonuje wnikliwej analizy złożonych wniosków pod względem formalnym oraz zgodności z postanowieniami niniejszej uchwały i obowiązujących przepisów.

2.      Komisja z przeprowadzonych czynności sporządza protokół zawierający:

1)      dokumentację podstawowych czynności związanych z postępowaniem,

2)     wykaz podmiotów, które złożyły najkorzystniejsze wnioski wraz z uzasadnieniem ich wskazania,

3)     wykaz wniosków nie rozpatrzonych oraz podstawy ich nie rozpatrzenia.

3.      Komisja dla każdego zadania wskazuje najkorzystniejszy - w rozumieniu ustawy o zamówieniach publicznych – wniosek lub wnioski i przedstawia je Zarządowi Powiatu.

 

§ 16

1.      Komisja złożone wnioski oraz protokół, o którym mowa w § 15, przedkłada Zarządowi.

2.      Komisja udziela Zarządowi wszelkich wyjaśnień, związanych z przeprowadzonymi czynnościami.

 

§ 17

1.      Zarząd pełni funkcje nadzorczo-kontrolne wobec Komisji oraz zatwierdza sporządzony przez Komisję protokół.

2.      W przypadku stwierdzenia uchybień w pracy komisji lub nieprawidłowości w dokumentacji, Zarząd odpowiednio nakazuje powtórzenie czynności lub uzupełnienie dokumentów. 

3.      Zarząd na podstawie ustaleń Komisji przedstawia  Radzie Powiatu najkorzystniejsze oferty tych podmiotów, którym dotacja może zostać udzielona.

4.      Zarząd w formie pisemnej wraz z uzasadnieniem przesyła informację odpowiednim podmiotom o nie rozpatrzeniu wniosku.

 

§ 18

Dotacji udziela Rada Powiatu Wyszkowskiego w uchwale budżetowej

 

§ 19

Zarząd Powiatu podaje do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty informację o zadaniach i podmiotach, którym udzielono dotacji.

 

§ 20

1.      O przyznaniu dotacji Zarząd informuje również pisemnie zainteresowanego.

2.      Uruchomienie dotacji następuje na podstawie pisemnej umowy zawartej przez Zarząd z podmiotem, któremu udzielono dotacji.

 

§ 21

1.    Umowa o udzielenie dotacji powinna zawierać:

1)     szczegółowy opis zadania i termin jego wykonania,

2)     wielkość dotacji i warunki płatności,

3)     tryb kontroli wykorzystania dotacji i wykonania zadania,

4)     sposób i termin rozliczenia udzielonej dotacji  oraz zasady zwrotu niewykorzystanej części dotacji lub jej całości w przypadku niezgodnego z celem jej wykorzystania.

2.Wszelkie postanowienia umowy o której mowa w § 20 ust. 2 sprzeczne z postanowieniami niniejszej uchwały są nieważne.

3.      Wzór umowy  o udzielenie dotacji stanowi załącznik Nr  2.

 

 

 

Rozdział 3

 

Rozliczenie dotacji

 

§ 22

Dotacja rozliczona zostanie po zakończeniu zadania.

 

§ 23

1.      Do rozliczenia dotacji podmiot któremu udzielono dotacji obowiązany jest przedłożyć:

1)     sprawozdanie finansowe wraz z:

a)     dokumentami potwierdzającymi poniesienie całości wydatków związanych z realizacją zadania (kserokopie  faktur wraz z oryginałami do wglądu oraz dowody stwierdzające dokonanie zapłaty),

b)     oświadczenie dotowanego, że tymi fakturami nie były i nie będą rozliczane inne źródła finansowania.

2)     sprawozdanie merytoryczne  ze specyfikacją wykonania poszczególnych punktów umowy w tym:

            a) krótki opis zadania,

            b) ocenę osiągniętych efektów, w tym liczbę osób korzystających bezpośrednio lub

                pośrednio z dotacji,

            c) problemy utrudniające realizację zadania.

2.      W rozliczeniu będą uwzględnione jedynie wydatki uzasadnione, bez pozycji VAT naliczony, jeżeli ten podatek nie jest kosztem u dotowanego oraz opłat z tytułu kar i odsetek za zwłokę.

 

§ 24

Dokumenty rozliczeniowe składane są w terminie 30 dni po wykonaniu zadania lub części zadania zgodnie z warunkami zawartej umowy.

 

 

§ 25

W przypadku nie wykonania umowy zgodnie z jej warunkami i postanowieniami niniejszej uchwały, udzielona dotacja podlega zwrotowi wraz z odsetkami ustawowymi.

 

§ 26

W przypadku pobrania dotacji w nadmiernej wysokości, zwrotowi do budżetu powiatu podlega ta część dotacji, która została nadmiernie pobrana.

 

§ 27

Wykorzystanie dotacji niezgodnie z przeznaczeniem wyklucza prawo do ubiegania się o przyznanie dotacji przez kolejne 3 lata.

 

Rozdział 4

 

Kontrola wykonywania zleconego zadania

 

§ 28

  1. Kontroli wykonywania zleconego zadania dokonuje  komisja zwana dalej Komisją kontrolującą w składzie trzech osób powołana przez Zarząd  na podstawie kryteriów: legalności, celowości, rzetelności i gospodarności.
  2. Komisja kontrolująca po zakończeniu zadania, na które udzielono dotacji może przeprowadzić  postępowanie kontrolne i dokonać oceny jego realizacji.

 § 29

Komisja kontrolująca ma prawo:

1)      występować do pracowników kontrolowanych podmiotów o udzielenie ustnych i pisemnych wyjaśnień,

2)      wglądu do ewidencji, sprawozdań oraz wszelkich innych akt i dokumentów  dotyczących realizowanego zadania,

3)      przeprowadzenia oględzin przebiegu określonych czynności, w trakcie ich wykonywaniu i po ich zakończeniu.

 

§ 30

Kontrolę przeprowadza się w siedzibie i przy udziale przedstawiciela  podmiotu  któremu udzielono dotacji.

 

§ 31

1.      Z dokonanych działań kontrolnych Komisja sporządza sprawozdanie, w którym wskazuje przeprowadzone czynności oraz stwierdzone nieprawidłowości.

2.      Sprawozdanie sporządza się w trzech egzemplarzach. Po jednym egzemplarzu sprawozdania otrzymują: kontrolowany podmiot, Zarząd Powiatu,  Rada Powiatu.

 

§ 32

       Jeżeli ujawnione w trakcie kontroli nieprawidłowości nie dadzą się usunąć, Zarząd rozstrzyga czy stwierdzone uchybienia uniemożliwiają rozliczenie dotacji w całości lub części.

 

Rozdział 5

 

Postanowienia końcowe

 

§ 33

Tracą moc uchwały Rady Powiatu Wyszkowskiego:

1)       Nr XII/66/99 z dnia 28 grudnia 1999 r. w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania,

2)       Nr XVII/111/2000 z dnia 27 czerwca 2000 r. w sprawie  gospodarki środkami Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,

3)       Nr XXXV/210/2002  z dnia 20 marca 2002 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XVII/111/2000 Rady Powiatu w Wyszkowie z dnia 27 czerwca 2000 r. w sprawie  gospodarki środkami Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,

 

§ 34

 Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.

 

 

§ 35

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

 

Załączniki do pobrania: 2003-10-07 08:23:47 - UMOWA O UDZIELENIE DOTACJI (148.30 kB)
2003-10-07 08:25:43 - WNIOSEK O PRZYZNANIE ŚRODKÓW FINANSOWYCH (199.09 kB)

Ilość odwiedzin: 710
Nazwa dokumentu: Uchwała Nr XI/68/2003
Skrócony opis: Uchwała Nr XI/68/2003 Rady Powiatu w Wyszkowie z dnia 29 września 2003 r.
Podmiot udostępniający: Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
Osoba, która wytworzyła informację: Administrator - Hubert Morka
Osoba, która odpowiada za treść: Monika Reniewicz
Osoba, która wprowadzała dane: Administrator - Hubert Morka
Data wytworzenia informacji: 2003-10-07 13:46:39
Data udostępnienia informacji: 2003-10-07 13:46:39
Data ostatniej aktualizacji: 2003-10-07 14:26:33

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...