W KOMENDZIE POWIATOWEJ PSP W WYSZKOWIE
PROWADZONE SĄ NASTEPUJĄCE
REJESTRY I EWIDENCJE:
Sekretarjat
- Dziennik Korespondencyjny
Rejestry
- Rejestr zamówień publicznych;
- Rejestr kart mundurowych i ekwipunku specjalnego;
- Rejestr legitymacji służbowych;
- Rejestr kontroli wewnętrznych;
- Rejestr skarg i wniosków;
- Rejestr nałożonych mandatów karnych;
- Rejestr zakładów objętych czynnościami kontrolno - rozpoznawczymi;
- Rejestr faktur VAT, rachunków;
- Rejestr delegacji służbowych
- Rejestr zewnętrznych przepisów prawnych;
- Rejestr aktów normatywnych Komendanta Powiatowego PSP, Komendanta Wojewódzkiego PSP, Komendanta Głównego PSP, Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Ewidencje
- Ewidencja zdarzeń;
- Ewidencja podmiotów tworzących Krajowy System Ratowniczo-Gaśniczy;
- Ewidencja czasu pracy pracowników Komendy Powiatowej PSP;
- Ewidencja kart udziału w akcji ratowniczo - gaśniczej;
- Ewidencja czasu pracy urządzeń;
- Ewidencja pieczęci i stempli;
- Ewidencja odbioru budynków.
- Ewidencja zwolnień lekarskich.
- Ewidencja druków ścisłego zarachowania
Ewidencja zasobu archiwalnego.
Zasady działania archiwum Komendy Powiatowej PSP w Wyszkowie określone są zarządzeniem nr 28 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22.09.2000 r. w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych i składnic akt oraz zasad postępowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną w resorcie spraw wewnętrznych i administracji.
Do zakresu działania archiwum należy:
- przyjmowanie akt z komórek organizacyjnych,
- opracowywanie (ewidencjonowanie i porządkowanie) akt zgodnie z zasadami archiwistyki,
- udostępnianie akt upoważnionym osobom i komórkom (jednostkom) organizacyjnym.
- udzielanie informacji na podstawie posiadanych akt, wykonywanie kserokopii dokumentów, wydawania zaświadczeń oraz uwierzytelnianie odpisów z posiadanej dokumentacji,
- brakowanie dokumentacji niearchiwalnej,
- zabezpieczanie przed zniszczeniem i konserwacja posiadanych akt.
Podstawową ewidencję archiwalną stanowią:
- spisy zdawczo-odbiorcze,
- rejestry (wykazy) spisów zdawczo-odbiorczych,
- karty udostępniania akt,
- ewidencja akt wybrakowanych - spisy akt wybrakowanych i protokoły brakowania akt,
- ewidencja akt udostępnionych.
Akta znajdujące się w archiwum Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Wyszkowie mogą być udostępnione do celów służbowych, naukowo-badawczych, publicznych i innych, jeżeli nie narusza to prawnie chronionych interesów Rzeczpospolitej Polskiej i obywateli. Zgodę na udostępnianie akt osobom prawnym i fizycznym spoza resortu spraw wewnętrznych i administracji wydaje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, lub osoba przez niego upoważniona.