Do zakresu działania Referatu Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego należy, w szczególności:
1. W zakresie spraw obronnych:
1) opracowywanie rocznych wytycznych oraz planu zasadniczego zamierzeń w zakresie wykonywania zadań obronnych,
2) opracowywanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia i prowadzenie dokumentacji szkoleniowej,
3) opracowywanie i bieżąca aktualizacja projektu regulaminu organizacyjnego Starostwa na czas wojny oraz projektu zarządzenia Starosty wprowadzającego ww. Regulamin w życie,
4) opracowywanie, uzgadnianie i przedkładanie do akceptacji planu operacyjnego funkcjonowania Powiatu, a także stosownych programów obronnych,
5) koordynacja opracowania planu przygotowań służby zdrowia w Powiecie na potrzeby obronne,
6) realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania Starosty zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej,
7) opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji Stałego Dyżuru,
8) opracowywanie i bieżąca aktualizacja dokumentacji oraz innych przedsięwzięć przygotowawczych do prowadzenia Akcji Kurierskiej,
9) realizowanie przedsięwzięć związanych ze świadczeniami na rzecz obrony w zakresie potrzeb wynikających z zadań realizowanych przez Starostę,
10) prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny,
11) planowanie i przeprowadzenie kontroli z zakresu zadań obronnych,
12) organizowanie poboru na terenie Powiatu,
13) załatwianie spraw z zakresu wydawania paszportów.
2. W zakresie obrony cywilnej:
1) opracowywanie i bieżące aktualizowanie Planu Obrony Cywilnej Powiatu,
2) opracowywanie i bieżące aktualizowanie dokumentacji Systemu Wykrywania i Alarmowania,
3) realizowanie Zarządzeń i Wytycznych Wojewody Mazowieckiego – Szefa Obrony Cywilnej Województwa,
4) organizowanie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu obrony cywilnej,
5) współpraca z innymi organami administracji rządowej, samorządowej, samorządu terytorialnego, organami kontroli, organizacjami społecznymi w zakresie obrony cywilnej.
3. W zakresie zarządzania kryzysowego:
1) opracowywanie i bieżące aktualizowanie Planu Reagowania Kryzysowego Powiatu,
2) prowadzenie obsługi kancelaryjno-biurowej Powiatowego Zespołu Reagowania Kryzysowego,
3) usprawnianie organizacji łączności na potrzeby zarządzania kryzysowego,
4) współudział w tworzeniu zintegrowanego systemu ratownictwa ogólnego i medycznego,
5) przygotowywanie planów organizacji działań w wypadkach bezpośredniego zagrożenia
w zakresie bezpieczeństwa publicznego i ochrony przeciwpożarowej,
6) uzgadnianie współdziałania służb, inspekcji i straży w tym zakresie,
7) ochrona przed powodzią i suszą,
8) obsługa Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,
9) prowadzenie sprawozdawczości z realizacji wykonywanych zadań.
Ilość odwiedzin: | 1352 |
Nazwa dokumentu: | Referat Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego |
Skrócony opis: | Zadania i kompetencje Referatu Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego |
Podmiot udostępniający: | Wydział Organizacyjny i Spraw Społecznych |
Osoba, która wytworzyła informację: | Administrator - Hubert Morka |
Osoba, która odpowiada za treść: | p.o. Naczelnik Wydziału Organizacyjnego i Spraw Społecznych – Edyta Milewska |
Osoba, która wprowadzała dane: | Marcin Gucajma |
Data wytworzenia informacji: | 2003-07-04 09:29:32 |
Data udostępnienia informacji: | 2003-07-04 09:29:32 |
Data ostatniej aktualizacji: | 2007-02-21 14:08:06 |